Dömösi tábor 2011.

Élménybeszámolók.

Dömösi tábor

Annak nagyon örültem, amikor a buszon jeleztem. Meg hogy kint is volt vécé a plébánián. Tetszett, hogy kompoztunk, abban az, hogy hullámzott a víz. Az nagyon tetszett, amikor a Duna alatt voltunk az alagútban. Hogy bele mehettünk a Dunába, és nagyon finom volt a jégkrém. Nagyon félelmetes volt a Rám szakadék, de egyedül át tudtam menni. Visegrádra elmentünk bobozni, 3-mat Gyula atyával és 1-et a Szabó Bettivel csúsztam. Meg, megnéztük a palota játékokat. Zoknifogóztunk, meg nyársaltunk, az éjszakai túra az nagyon jó volt.

Békési Bertalan 7 éves.

Nekem az tetszett táborban, amikor felmentünk a remete barlangba, mert a kilátás is jó volt, és láttuk a plébániát, de ez előtt a kompozás is tetszett, mikor nagy hullámokat keltett. Ez után mentünk a barlangba, utána meg fel a Hegyes tetőre. Onnan volt aztán az igazi kilátás! A hétfői napban szerintem ezek voltak a legjobb pillanatok!

Másnap mentünk a Rám – szakadékhoz. Mondhatom, jó kis kaland volt! Felmentünk a Pilis tetejére, ahonnan a Börzsönyt is láttuk. Sokat gyönyörködtünk, de hát egyszer innen is le kell jönni, úgyhogy meg sem álltunk a plébániáig.

A szerdai napon délelőtt csak játszottunk. Valaki tollasozott, valaki focizott, valaki kardozott. Délután mentünk a Duna alá. Jó volt, mikor alatta voltunk, de csak csövek voltak. Egy helyen voltak cseppkövek. Röviden ez volt a szerdai nap.

Csütörtökön mentünk Visegrádra, mert akkor rendezték meg a Palotajátékokat. Aki akart, bemehetett a játszóházba, ahol volt mindenféle játék. Ez után néztük meg a Palotajátékot. Voltak csatajelenetek, táncosok, íjászok, solymászok. Jó hosszú volt, de minden jó volt.

Másnap a Dunában fürödtünk. A plébánia kertjének végében volt a Duna, úgyhogy jó volt. Gyula atya egyszer elesett a vízben.

Egyik este nyársaltunk, lángost ettünk. Gyula atya, mikor itt misézett, mindenki ministrált.

Az egész hétben minden nagyon jó volt!

Békési Betti ( 10 éves)

Hétfőn megérkeztünk és kitakarítottunk. Délután lementünk a Duna partra és felmentünk a remete barlanghoz. Kedden felmentünk a Rám szakadékhoz és felmentünk Dobogó kőre és kaptunk jég krémet. Szerdán a lányokkal fociztunk és utána lementünk a Duna partra. Gyula Atya bement a vízbe és néhánya közölünk is. Évit a vízbe. Utána elmentünk a vízműbe és láttunk az alagútba cseppkövet . Csütörtökön elmentünk bobozni és elmentünk a visegrádi palota napokra és este felmentünk a hegyre néhányan vissza mentek mert fáradtak voltak mi pedig felmentünk és ott néztük a csillagokat. Pénteken lementünk a Duna partra és utána miután ki jöttünk a vízből unoztuk és tollasoztunk délután elindultunk haza felé.

Király Ricsi

Dömösi tábor – Élménybeszámoló J

Hétfő: Reggeli mise után indultunk Dömösre.  Természetesen mindenki úgy pakolta be a bőröndjét, mintha 2 hétre utazna el, de ugye csak öt napra mentünk. Mikor megérkeztünk mindenki nagyon örült, és elkezdtünk bepakolni a szobákba, ahol matracokon aludtunk. Utána pedig máris indultunk első, nagy és fárasztó túránkra. A Remete barlangokhoz indultunk, amit már a szállásunkról is lehetett látni, és …. hát…… eléggé meredeknek bizonyult. És tényleg, mikor már mindannyian a meredek lejtőket mászva majdnem összeesett, végre felértünk a barlangokhoz, ahonnan gyönyörű volt a kilátás a tájra – és még a szállásunkat is láttuk. Majd utána még mentünk feljebb és feljebb, egészen a csúcsra, ahonnan még szebb volt a táj. Ám onnan le is kellett valahogyan jutni, így elindultunk lefele. És komppal átkelve a Dunán, mentünk vissza a táborhelyünkre. De mindezeket felülmúlva, még tábortüzet is csináltunk, és sütöttünk sok finomat.

Így telt az első napunk. J

Kedd: Ez a nap se telt el sok pihenéssel, ám pont ugyanolyan jó volt, mint a hétfői csak most a Rám szakadékhoz mentünk. Túránk eleje nem volt nagyon fárasztó, de mikor már elértük a szakadékot, igencsak elfáradtunk. Korlátokba kapaszkodva keltünk át a patakon, hatalmas sziklák és ,,mini” vízesések között, ahol létrákon kellett felmennünk – ami igencsak csúszott. Volt olyan rész is, ahol egymást feltolva segítettük át a köveken. JJ Nekünk nagyobbaknak könnyebb dolga volt, mert jobban elértük a magasabban lévő korlátokat, ám a kisebbeknek már nehezebb volt, de persze ott voltunk mi, és segítettünk nekik. Majd miután mindenki túlélte J, megint csak mentünk feljebb, de előtte tartottunk pihenőt, ahol tudtunk enni, inni és mindannyian újult erővel vágtunk neki a dobókői csúcs ,,meghódításának”. Mikor felértünk, meglepetésként kaptunk fagyit!!!!!! Utána pedig indultunk visszafele. Miután visszaértünk, mentünk esti misére, később pedig lementünk a Duna partra.

Így telt a második napunk. J

Szerda: A mai nap tényleg nagyon pihentető volt, mert délelőtt a szállásunkon maradtunk, és játszottunk. De előtte, kb. 7 órakor volt az ébresztő, mint minden nap, ám kb. fél 8-ig még lustultunk egy kicsit. J Majd reggeliztünk, és a kertben fociztunk. Nagyon jó volt, de olyan meleg volt, hogy majdnem lefolyt rólunk a ruha. J Gyula atya természetesen beállt a focikapuba, és tök jól kivédte a majdnem gólokat. J Majd utána lementünk a Duna partra. A víz nagyon jó volt, térdig be is mentünk, de volt olyan, aki vizesebb lett, mint a többiek. Ilyen volt pl. Évi meg én is. Ugyanis Gyula atya elkapott mindkettőnket, és Évit egy picit megfürösztötte, próbáltak a többiek segíteni, húztak mindkettőnket, ám már késő volt, mert Évi nyakig eltűnt. JJ Én megúsztam. J Utána még egy picit játszottunk, majd délután indultunk a Duna alá. Hát igen, egy kicsit furán hangzik, de a Duna alatt van egy járat, ahol végig lehet menni. Így mi elindultunk a Dunának a Dömös felöli oldalán, és kikötöttünk a Nagymaros felöli oldalon. Ez az táv kb. 190 méter hosszúságú lehetett. Nagyon jó volt ez is!

Miután visszamentünk a szállásunkra, csináltunk egy kis lángost, pontosabban a felnőttek csinálták, mi pedig ettük. J NYAM-NYAM, FINOM VOLT!!!! Majd megint tábortüzet raktunk, és sütöttünk mindenfélét.

Így telt a harmadik napunk. J

Csütörtök: Ma elmentünk Visegrádra. Először is boboztunk. Mivel a kisebbek még nem mehettek le egyedül a bobbal, így mi mentünk velük, és nagyon élvezték!!!! Persze mi is nagyon élveztük!!!! J Utána pedig fagyiztunk. Majd indultunk a Visegrádi Napokra, ahol rengeteg mindent láttunk. A legérdekesebb a lovagi torna volt, ami kb. másfél óráig tartott. Voltak íjászok, solymászok, lovasok, zenészek, táncosok, láttunk csatákat is, és a legjobb az volt, hogy mindezt régi, középkori ruhákban mutatták be. A végén pedig az egyik győztes lovag kiválasztott a nézők soraiból egy nőt, akit a torna szépének választottak, ám ezután az egyik lovag, ,,elrabolta” a torna szépét, és ki kellett szabadítani. A két fél megküzdött egymással, hoztak hatalmas nagy ágyúkat és azzal lőttek. Végül legyőzték az ellenséget, és kiszabadították a torna szépét. Majd visszaérve a szállásunkra, játszottunk még egy kicsit, és megint tábortüzet raktunk. J Este pedig kártyáztunk egy kicsit.

Így telt a negyedik napunk. J

Péntek: Sajnos elérkezett az utolsó nap. L Összepakoltuk a bőröndjeinket, kitakarítottuk a szobákat. De még lementünk a Duna partra fürödni egy kicsit. Nagyon jó volt a víz!!!! És Gyula atya ismét elkapott engem, így én is megfürödtem egy picit. J Évi most megúszta. Majd utána megszáradtunk, visszamentünk a bőröndjeinkért és indultunk haza. L

Így telt végül az utolsó, az ötödik napunk. J

Mottónk:

,,A   Duna   alatt,   felett   és   benne.”

VÉGE!!!!!!!!

Írta: Szabó Bettina

(remélem tetszett) J

A Dömösi 5 napos tábor

Zsély Dóra, élménybeszámoló

Első nap, amikor megérkeztünk aludtam az autóban, mert bevettem egy úgynevezett Daedalon tablettát, ami megakadályozza a hányást. Tamás bácsival kocsival mentünk, a többiek pedig busszal utaztak. Összesen 14-en voltunk a felnőttekkel együtt. Miután kipakoltunk még sokat játszottam barátnőimmel a kint. Ti már megmásztátok a Pilist? Én már igen! Szép tájakat láttunk a hegyről. Amikor hazaértünk fáradt voltam, de a vacsi után felélénkültem és újra játszottunk.  A fürdésnél sokat nevettem. Imádkoztunk, egy kis nevetés és én már aludtam is. Mikor a második nap kezdődött megmásztuk a Rám-szakadékot. Utána Gyula atya (Mazsola) az ottani templomban misét tartott és mindenki ministrált. Szerdán délelőtt játszottunk. Délután Gyula atya berántotta a folyóba Évit. Elmentünk a Duna alá. Egy alagúton mentünk át a folyó alatt. Utána vacsora. Aznap este megjött Robi, a 15. fő. Csütörtökön elmentünk a Visegrádi várjátékokra, de előtte elmentünk bobozni is. Pénteken jöttünk vissza a plébániára. Én még aludtam az út után egy órát.

Fáradtan értem haza, de nagyon tetszett a tábor. Ha jövőre lesz, újra szeretnék menni.

Dömösi Tábor

Hétfő reggel r elkezdődött a közös szentmise! Majd mise után elindultunk a célunk felé nem más mint Dömösre a tábori helyünkre.

Mikor megérkeztünk lepakoltunk és egymást segítve hoztuk ki és raktuk le a matracokat ahol majd aludni fogunk. A takarítás és

kipakolás után 1-kor már megis érkezett a finom ebédünk ( csontleves, zöldborsófőzelék fasírttal,és palacsinta). Ebéd után elindultunk a Remete-barlang felé.

Hajóval keltünk át a Dunán,majd mikor partra ért kiszállva néztünk nagyokat, hogy szemből nézve elég meredeknek tűnt! Gyalog el is indultunk a barlang felé az úton már nem is figyeltük hogy milyen meredekség jön. Megérkeztünk a barlanghoz, körbenézzelődtünk a kilátás gyönyörű volt. Láttunk egy barlangi rajzot,ami egykori őseink rajzoltak a falra hogy hogyan is vadászták le az állatot.

Nézelődés után tovább indultunk felfelé. Egyre feljebb mentünk egyre szebb lett a kilátás is. Oda-vissza több km-t tettünk meg. Nagyon fáradtak lettünk estére, ezért az éjszaka nagyon jól aludtunk!

Kedd: reggel 7-kor keltünk fel,az ébredés nagyon viccesen telt, majd mikor elkészültünk az öltözzéssel segítettünk szendvicseket csinálni az egésznapos túrához. Reggeli után összepakoltuk amit vinni kell és izgatottan indultunk a Rám-szakadék felé. A Rám-szakadékhoz pár m-t gyalogoltunk majd odaérve mindenki már várva várta, hogy elkezdödjőn az izgalmas túra. Sok patakon keltünk át, korlátok is voltak ahol segítettek a dőlős falon átjuttni, létrán is másztunk ahol vízesés folyt mellettünk. Kiérve mindenki vidám volt, hogy ez milyen jó is volt, de ezzel még nem fejeződött be mert még megálltunk egy kis pihenőre, hogy feltöltödjünk energiával és tovább folytassuk utunkat a Dobogókőre. Dobogókő felé igen-igen meredek volt az út de így is fittek maradtunk. Sokat kellett gyalogolni.Megérkeztünk, a kilátás csodás volt: a dombok, a fák, a folyó (Duna)..minden.A több km-es gyaloglásból sikerült felérni ezért kaptunk meglepetést ami nem más volt mint fagyi( 27 db fagyit ettünk meg)! Kipihenten vissza indultunk hazafelé erdőn keresztül itt is szép volt a kilátás... Kifáradtan érkeztünk meg a hosszú túrából de nagyon finom vacsorát ettünk!

Szerda: 8-kor keltünk fel. A délelőttünket a táborhelyen töltöttük ahol szabadjáték volt( valaki focizott,tollasozot...) A fociba mi is lányok beszálltunk majd később Gyula atya is, így lettünk kb: 10-en. A játék nagyon-nagyon jó volt pontokat nem számoltuk de én megismerkedtem az "anyafölddel" (voltak akik elestek a játék közben). Focizás után közös játékot játszottunk a neve: zoknis játék: először 1-gyel, majd 2-vel játszottuk! Az a lényege, hogy a zokni(ka(t)) a nadrágba rakjuk de úgy,hogy a másik eltudja venni (ha elveszik akkor kiesett a játékból) figyelni kellett a sajátunkra is ne hogy elvegyék. 2x én 1x Gyula atya nyert majd külön a kicsik is játszottak 1-et! A játék után elsétáltunk a Duna partig ahol csak térdig mehetünk be. Sz. Bettivel együtt lefröcsköltük Gyula atyát,tudtuk,hogy valami lesz ezért szaladtunk előle.5 perc után láttuk ,hogy a P.Betti karkötöjét nézegeti és nem rántja bele a vízbe, ezért mi is megmutattuk a mieinket is. DE Gyula atya megfogta a kezünket és a vízbe húzott bennünket. Aki volt mögöttünk annak a kezét megfogtuk és próbáltunk kiszabadulni,de aki mögöttem volt annak valahogy kicsúszott a keze én meg elvesztettem az egyensúlyomat úgy ahogy volt beleestem a vízbe ruhástúl, mindenestül. A ruhám az egész Duna vizét felszívta...

(De én nem haragszom senkire szórakozás nagyon jókat röhögtünk ezen az egészen :)) 1-kor ismét megkaptuk az ebédet ismét nagyon finom volt (gyümölcsleves, rántotthús, rizs+csalamádé). Ebéd után elindultunk a Duna alá. Kimentünk autóval ahol a vízművesek vártak és együtt leindultunk a folyó alá. Nagyon hosszú volt az alagút,láttunk néhány cseppkövet is még ott is hagytuk a kéznyomunkat is!

Visszaindultunk a tábori helyünkre, játszottunk keresztből-egyenesbe ahol a szabályát kellett kitalálni ez nekünk beletelett 1 órába hogy kitaláljuk. Játék után lángost csináltak nekünk. Móni a tésztát dagasztotta+ készítette, Gyula atya, Tamás és Amarilla néni sütötték meg és készítették elő a tejfölt...stb. A lángos nagyon ízletes volt (úgy éreztük mintha Balatonon lettünk volna).Kispihenő után jött a nyársalás itt is nagyon ínycsiklandó volt. Lefekvés előtt mint mindig (mindennap) közös imát végeztünk.

Csütörtök: itt már félhétkor kellett kellni mivel 8-kor kezdődödt a mise de előtte gyorsan megcsináltuk a szendvicseket az

egésznapos túrához. 8-kor kezdődödt a mise ahol mindenki ministrált. Fúra volt mert megszoktuk a nagy templomot, de ez a templomocska érdekes volt. Mise után megreggeliztünk, Reggeli után elindultunk autóval Visegrádra. Először aBOB pályához mentünk mindenki 3x mehetett. A BOBozás felettébb jó volt.gyorsan mentünk( én mentem 1X: a B.Bettivel, Dórival és aP.Bettivel is). Majd itt is kaptunk fagyit itt már mindenki 1x kapott így lett 15 db. BOBozás után lementünk a Palotai Napokra.Sok érdeldődő volt. A kicsik a Mátyás király történelmi játszóházban játszottak addig mi nagyon elmentünk körülnézzelődtünk a vásárba. 2-kor siettünk a bemutatóra. A bemuató érdekes volt ( Károly Róbert, felesége: Erzsébet, udvari bolond mindenki aki az akkoriban jelen volt), Összecsapások, íjászat, lóbemutató, táncosok... Izgalmas volt őket nézni. Az előadás végeztével elindultunk hazafelé. Vacsorát kaptunk az ebéd helyett (paradicsomleves, tészta+szósz,csirkehús és hókifli). Vacsora után 1 órával elindultunk az éjszakai kis túrába kb fél órát gyalogoltunk ( aki nem birta az visszament Amarilla nénivel a táborhoz aki visszont tovább akart menni az Gyula atyával ment). Néztük a csillagokat (Göncöl szekér is láttható volt az égbolton). A kilátás esti fényben ragyogó. Mi is később lassan elindultunk visszafelé. Út közben láttunk meztelencsigát, Szentjános bogarat és békát is. Éjszaka nagyon jól aludtunk úgy kifáradtunk.

Péntek:  fél kilenckor kellhettünk föl, amíg a reggeli készülődött addig mi összepakolásztunk, visszatetük a matracokat a helyére és felmostunk. A reggeli ismét finom volt mint mindig. A reggeli után  átöltöztünk a Dunai "strandoláshoz" mindenki belement a vízbe Gyula atya is. Itt is sokat szórakoztunk. Én megint a víz alá kerültem:). 1 órás pancsolás után néhányan kijöttünk a vízből megszáradni (valaki römizett,unozott vagy éppen tollasozott). Háromnegyed 1-kor elindultunk visszafelé, hogy megkapjuk az ebédünket. Az ebéd: ragúleves, tészta+mák (vagy lekvár). Majd ebéd után szépen lassan elkeztük kihordani a bőröndöket, hogy betudjuk rakni a kocsiba és elvigyék. Mikor minden rendben találtunk akkor mi is a kishátizsákkal elindultunk a buszmegállóba, hogy a busz fölvegyen és hazavigyen.Hazafelé a buszon szinte mindenki aludt mert ANNYIRA JÓ VOLT EZ AZ EGÉSZ HÉT. Megérkeztünk Újpalotára ahol a templom felé vettük az irányt. Aki tudott az maradt misén("hálaadó mise")!

A TÁBOR ANNYIRA JÓ VOLT, HOGY SZINTE LE SEM LEHET ÍRNI EZT AZ ÉRZÉST AMI BENNÜNK MARADT...! TELE LETTÜNK GAZDAG ÉLMÉNYEKKEL! ÉN BIZTOS, HOGY NEM FOGOM ELFELEJTENI EZT A CSALÁDIAS HETET...! =)